Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2012

Κρασάτο, μελωμένο αγριογούρουνο με πουρέ

Τέλος τα ψέματα!!! Από αύριο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του, που λέει και ο λαός...
Διακοπές τέλος, ξεκούραση τέλος... ώρα για δουλειά!
Είτε μας αρέσει, είτε όχι... έτσι πρέπει να γίνει...
Θα μου πείτε τώρα, τι σας τα λέω όλα αυτά; Τα λέω πιο πολύ για να τα πιστέψω εγώ!
Άλλωστε, με ξέρετε καλά πια, πως μου κακοφαίνεται όταν τελειώνουν οι διακοπές...
Είμαι λίγο τεμπελίτσα μάλλον, τι να κάνουμε; Μου αρέσει το πρωινό χουζούρι βρε παιδί μου...
Λέτε να είμαι μόνο εγώ, χαχαχα

Τέλος πάντων, για να πούμε τα της κουζίνας τώρα...
Εδώ και πολύυυυυ καιρό, μου είχαν φέρει ένα κομμάτι αγριογούρουνο. Αγριογούρουνο όμως κανονικό, απ' το βουνό, όχι εκτροφείου.
Με την ιδέα και μόνο πως ήταν κυνήγι, συνεχώς ανέβαλα τα μαγείρεμά του. Φοβόμουν, επειδή δεν είχα ξαναφτιάξει κάτι παρόμοιο, μην αποτύχω...
Δεν ήξερα καν πως τρώγεται.
Τελικά χτες, πήρα την απόφαση να το επιχειρήσω... Λέω, θα το φτιάξω όπως με πάει, κι ότι βγει...
Και ξεκίνησα...
Απ' την προηγούμενη μέρα, έβγαλα το κρέας απ΄την κατάψυξη και μόλις άρχισε να ξεπαγώνει, το έβαλα μέσα σε μια μεγάλη λεκάνη με κρύο νερό, μπόλικο κρασί και ξύδι και το έβαλα στο ψυγείο.
Αυτές ήταν οι εντολές του κυνηγού που μου το έδωσε, για να καθαρίσει απ' τα αίματα... Από εκεί και πέρα όμως, τι κάνουμε???
Την άλλη μέρα το πρωί λοιπόν, το έβγαλα απ' το ψυγείο, έχυσα τα υγρά απ' τη λεκάνη και έπλυνα το κρέας πολύ καλά.
Το στράγγισα απ' τα υγρά και άρχισα να αυτοσχεδιάζω...

Υλικά:
αγριογούρουνο, κομμένο σε μερίδες
ελαιόλαδο
3 μεγάλα κρεμμύδια
λίγο αλεύρι
2 σκελίδες σκόρδο
3-4 φύλλα δάφνης
1 μικρό ξυλάκι κανέλα
2 γαρύφαλλα
μπαχάρι
αλάτι
πιπέρι
λίγη ζάχαρη
κρασί
ξύδι
χυμό ενός λεμονιού (προαιρετικά)

Εκτέλεση:
Αλευρώνουμε το κρέας και κόβουμε τα κρεμμύδια σε μεγάλες φέτες...
Σε μια μεγάλη κατσαρόλα, βάζουμε το ελαιόλαδο να ζεσταθεί και ρίχνουμε τα κρεμμύδια και το σκόρδο να μαραθούν και να βγάλουν όλη τους τη γλύκα.
Στη συνέχεια, προσθέτουμε το κρέας, λίγα λίγα κομμάτια κάθε φορά, και τα τσιγαρίζουμε ελαφρά.
Όσο τσιγαρίζονται, τα βγάζουμε και τα αφήνουμε για λίγο σε μια πιατέλα, μέχρι να τσιγαριστούν όλα.
Όταν είναι όλα έτοιμα, τα ξαναβάζουμε στην κατσαρόλα, όλα μαζί τώρα πια, και τα σβήνουμε με κρασί και ελάχιστο ξύδι.
Προσθέτουμε όλα τα μπαχαρικά, τα δαφνόφυλλα και λίγο νερό, σκεπάζουμε με το καπάκι και σιγοβράζουμε το φαγητό μέχρι να μαλακώσει το κρέας.
Στην απλή κατσαρόλα, ο χρόνος που χρειάζεται είναι περίπου 2 με 2:30 ώρες. Αντίθετα στη χύτρα ταχύτητος, χρειάζεται μόνο 35 με 40 λεπτά... Εσείς αποφασίζετε!
Όταν το κρέας είναι πια έτοιμο (να ξεκολλάει το κρέας απ' τα κόκκαλα) και η σάλτσα έχει μελώσει, το κατεβάζουμε απ' τη φωτιά και σουρώνουμε την περισσότερη σάλτσα (όχι όλη) σε ένα άλλο κατσαρολάκι.
Αυτό το κάνουμε, για να απομακρύνουμε τυχόν κοκκαλάκια.
Αν δεν είναι πολύ δεμένη, τη βράζουμε λίγο ακόμα και αν θέλουμε, προσθέτουμε λίγο χυμό λεμονιού και αν  χρειάζεται, ελάχιστο διαλυμμένο corn flour.
Φτιάχνουμε και έναν σπιτικό πουρέ, με φρέσκες πατάτες, γάλα και βουτυράκι για να ολοκληρώσουμε το πιάτο μας...
Ένα ποτηράκι καλό κρασί, κατα προτίμηση ίδιο με αυτό που βάλαμε στο φαγητό, φρέσκο ψωμάκι για τη σαλτσούλα και μια μαρουλοσαλάτα... απαραίτητα συνοδευτικά!

Ένα έχω να πω... Το "Πείραμα" πέτυχε!!! Άπαντες έγλυψαν τα πιάτα τους, μικροί και μεγάλοι... 
Και να ξέρετε πως έχω πολύ δύσκολους πελάτες και αυστηρούς κριτές!
Αγριογούρουνο δεν έχω άλλο, χαχα...
Καλή Εβδομάδα να έχουμε όλοι και Καλή Επιστροφή στις δουλειές μας, μικροί και μεγάλοι!!!
Πολλά φιλιά

9 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Χρύσα,τι νοστιμιές είναι αυτές; Καταπληκτικό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τελικά το...κατάφερες το αγριογούρουνο.Να το μαγειρέψεις εννοώ. Και ήπιες και κρασάκι να πάνε οι πίκρες κάτω. Το χάσιμο του χουζουριού εννοώ και διευκρίνηση κάνω. Φιλιά και καλό...εγερτήριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πώπω μου έτραξαν τα σάλια μόνο που το είδα..πρέπει να έγινε τέλειο!!Γειά στα χέρια σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χρύσα είσαι προκλητική είπαμε δίαιτα από αύριο!!
    Καλή εβδομάδα και καλό ξύπνημα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ λαχταριστό! Τι μας κάνεις καλέ, έτσι θα μαζευτούμε;
    Έλα και από το blog μας να παίξεις ένα παιχνιδάκι:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο αυτοσχεδιασμός πέτυχε!
    Ωραιότατο το έκανες.. αντε μια τελευταία παρασπονδία πριν την δίαιατα..χιχι
    Καλή βδομάδα :)
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γεια σου Χρύσα ! Η βόλτα στο blog σου με έχει εκπλήξει ευχάριστα! Απλά καταπληκτικά όλα!!!!! Καλή εβδομάδα να έχεις και καλή συνέχεια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κι επειδή μάλλον νυστάζω δε μπορώ να ολοκληρώσω ένα σχόλιο (!) να συμπληρώσω με τις ευχαριστίες μου για τα καλά σου λόγια! Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. καλημέρα! αν θέλεις πέρνα από το μπλόγκ μου για μία πρόσκληση σε παιχνίδι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή