Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2011

"Αλανιάρικο" πικάντικο κοτόπουλο με πατάτες στο φούρνο


Καλησπέρα, Καλό Σαββατοκύριακο να έχουμε...
Δεν ξέρω εσάς, εμένα πάντως με πιάνει κάτι το Σαββατοκύριακο και θέλω να φτιάξω οπωσδήποτε μαμαδίστικο φαγητό... Ελληνικό, Κυριακάτικο, Παραδοσιακό...
Ένα από τα πιο αγαπημένα μου πιάτα είναι το κλασσικό κοτόπουλο με πατάτες στο φούρνο. Ειδικά όταν έχω και χωριάτικο κοτόπουλο, η καλύτερή μου.
Τα υλικά λίγο πολύ γνωστά σε όλους γι' αυτό δεν βάζω ποσότητες αφού ούτε κι εγώ τις ξέρω ακριβώς, χαχα
Όλα με το μάτι τα βάζω...

Υλικά:
1 κοτόπουλο ολόκληρο (αν είναι χωριάτικο ακόμα καλύτερα, δεν συγκρίνεται στη γεύση)
πατάτες κομμένες
χυμό λεμονιού
ελαιόλαδο
αλάτι
πιπέρι
μπόλικη ρίγανη
καρίνο (μείγμα μπαχαρικών για κοτόπουλο)
μουστάρδα
σκόνη σκόρδου
λίγο νεράκι (αν χρειαστεί...)

Εκτέλεση:
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200 βαθμούς.
Σε ένα μεγάλο ταψί βάζουμε στο κέντρο το κοτόπουλο (αφού το πλύνουμε) και το πασαλείφουμε καλά με όλα τα παραπάνω υλικά.
Τριγύρω ρίχνουμε και τις πατάτες καθαρισμένες και κομμένες και κάνουμε ακριβώς το ίδιο.  Να τυλιχτούν όλες καλά με τα μπαχαρικά, τη μουστάρδα το λεμόνι και το λάδι.
Προσθέτουμε αν χρειάζεται λίγο νεράκι και βάζουμε το ταψί στο φούρνο.
Το αφήνουμε για περίπου μισή ώρα και το γυρίζουμε να ψηθεί και από την άλλη. Αν θέλουμε χαμηλώνουμε και το φούρνο στους 180 βαθμούς. Όσο πιο χαμηλά ο φούρνος τόσο πιο ωραία ψήνεται το φαγητό...
Κάθε τόσο μπορούμε να περιχύνουμε το κοτόπουλο με λίγο απ' το ζουμάκι του.
Με αυτόν τον τρόπο γίνεται ροδοψημένο απ' έξω και ζουμερό από μέσα...
Αφού συμπληρωθεί περίπου μια ώρα ξαναγυρίζουμε το κοτόπουλο στην αρχική του θέση και ψήνουμε λίγο ακόμα...
Εδώ να πω, πως ο χρόνος ψησίματος διαφέρει από φούρνο σε φούρνο και φυσικά από κρέας σε κρέας.
Για παράδειγμα το αγοραστό κοτόπουλο, του ορνιθοτροφείου, στη μία ώρα έχει σχεδόν ψηθεί, ενώ το σπιτικό, το "αλανιάρικο" που λέμε, αργεί. Αυτό γίνεται γιατί το κρέας στα κοτόπουλα ελευθέρας βοσκής είναι πιο σκληρό... πιστέψτε με όμως, είναι χιλιάδες φορές πιο νόστιμο!!!
Εμένα χρειάστηκε περίπου 2 ώρες να γίνει, ίσως και λίγο ακόμα...
Συνοδέψτε το με μια πολύχρωμη χωριάτικη σαλάτα και φρέσκο ψωμάκι...
Ε, πιείτε και καμιά μπυρίτσα όσο ο καιρός είναι ακόμα ζεστός και όσο φυσικά αντέχει ακόμα η τσέπη μας...
Δεν μας βλέπω για πολύ...
Εννοείτε, η μπύρα σας να είναι Ελληνική!!! Ταιριάζει καλύτερα, σωστά???

Πολλά φιλιά σε όλους και καλό Σαββατοκύριακο να περάσουμε!!!
Ξεκούραστο και Δημιουργικό...

15 σχόλια:

  1. Χρύσα κι εμένα με πιάνει το μαμαδίστικο τα Σαββατοκύριακα!!!Συμφωνώ επίσης ότι η αλανιάρα κότα έχει απείρως καλύτερη γεύση!!Αγαπημένο φαγητό της οικογένειας μας το κοτόπουλο με πατάτες στο φούρνο!
    Ευχαριστούμε για τη συνταγή!Φαίνεται πεντανόστιμο!Εγώ βάζω και χυμό πορτοκάλι:δίνει χρώμα στο κοτόπουλο και εμπλουτίζει τη γεύση!Το καρίνο θα το δοκιμάσω!!Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ετσι ακριβως το φτιάχνω κι εγώ αλλά που να βρω το αλανιάρικο πτηνό εδώ???χαχαχαχα!!

    Καλό Σαββατόβραδο να έχεις!

    Εφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα καλά της επαρχίας κι αλανιάρικο κοτόπουλο!!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εμείς έχουμε κοτούλες δικές μας και βέβαια δε συγκρίνεται η γευση τους ,παρόλο που είναι λίγο πιο σκληρό το κρέας τους. Αυριο το μενού έχει κοκοράκι κοκκινιστό,αλλά σε επόμενη φορά θα δοκιμαστει και το πικάντικο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το βράζετε πριν το ψήσιμο;;;
      Ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
    2. Καλησπέρα! Όχι, δεν το βράζω γιατί χάνει πολύ από τη γεύση του στο νερό. Ωστόσο αν εσείς θέλετε να γίνει πιο γρήγορα μπορείτε να το βράσετε. Αλλά δεν θα είναι το ίδιο νόστιμο!
      Καλή επιτυχία και καλή Πρωτοχρονιά σας εύχομαι!!!

      Διαγραφή
  5. Πώς να πεις όχι σε τέτοιο φαγητό, που και μόνο απο τον τίτλο το λιγουρεύομαι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συμφωνώ ότι είναι ένα πεντανόστιμο ελληνικό παραδοσιακό γεύμα!!Από τα αγαπημένα μου!!!!Καλό μεσημέρι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγαπημένο φαγητό !!!!

    Μπράβο Χρύσα χρυσοχέρα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ήρθα αργά και το φαγητό θα έχει εξαφανιστεί από χθες. Κατάλαβα όμως τον λόγο της απουσία σου, για μέρες και σε δικαιολογώ. Κυνηγούσες να πιάσεις το κοτόπουλο. Κατα σύμπτωση χθες είχα και εγώ το ίδιο φαγητό με μια διαφορά. Ενώ το δικό σου κοτόπουλο ήταν αλανιάρικο, το δικό μου ήταν από .... σπίτι. καλό απόγευμα, φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πραγματικά αγαπημένο μαμαδίστικο φαγητό, φαγητό της Πέμπτης ή της Κυριακής...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΠΟΛΥ ΝΟΣΤΙΜΟ ΚΑΙ ΜΕ ΒΟΛΕΥΕΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΟΠΟ!ΦΙΛΑΚΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αχ αυτά τα μαμαδίστικα φαγάκια!
    Τα βλέπεις και ξερογλύφεσαι! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τώρα τί να σχολιάσω??? ένα μονο θα πω, Κυριακή στο χωριό να ξεκοκαλίζει η οικογένειά μου ένα ταψί!!!
    Φιλιά Χρύσα μου, άν θέλεις έλα από το blog μου σε περιμένει μια πρόσκληση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή