Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011

Μαρμελάδα αχλάδι με αρμπαρόριζα

Καλημέραααααααα...
Αργώ, αλλά δεν μπορείτε να πείτε... δεν σας ξεχνώ!!!
Μόλις βρω ευκαιρία... τσουκ... έρχομαι πάλι κοντά σας...
Την εβδομάδα που μας πέρασε, όπως και πέρσι τέτοια εποχή, μου έφεραν τα αχλάδια από το χωριό. Όπως καταλαβαίνετε ήταν η ώρα να φτιάξω την αγαπημένη μας μαρμελάδα... και όχι μόνο...
Με αυτή την ποικιλία αχλαδιών είχα φτιάξει πέρυσι και το ανάποδο κέικ που σας είχα δείξει εδώ και ήταν απλά ΥΠΕΡΟΧΟ!!! Φυσικά μπορεί να γίνει και με άλλη ποικιλία αχλαδιών, απλά εμείς αυτά είχαμε, αυτά βάλαμε, χαχα...
Για την μαρμελάδα τώρα, χρησιμοποίησα...

Υλικά:
2 1/2 κιλά αχλάδια καθαρισμένα (τα ζύγισα αφού τα καθάρισα)
1 1/2 κιλό ζάχαρη
 χυμό ενός λεμονιού
2 - 3 φλυτζάνια νερό
μερικά φυλλαράκια αρμπαρόριζας

Εκτέλεση:
Καθαρίζουμε και κόβουμε τα αχλάδια σε κυβάκια. Για να μη μαυρίσουν έχουμε βάλει στην κατσαρόλα το νερό και το χυμό λεονιού και τα ρίχνουμε κατευθίαν εκεί.
(Εγώ προσωπικά, είχα δίπλα τη ζυγαρία, είχα κρατήσει απόβαρο από το μπωλ, τα ζύγιζα λίγα λίγα όταν τα καθάριζα και τα έριχνα στην κατσαρόλα. Στο τέλος έκανα τη σούμα και έβαλα την ανάλογη ζάχαρη.)
Όταν τα καθαρίσουμε και τα κόψουμε όλα, ανάβουμε  το μάτι και τα βάζουμε να πάρουν βράση.
 Ρίχνουμε τη ζάχαρη, ανακατεύουμε να λιώσει και τα αφήνουμε να βράσουν μέχρι να μαλακώσουν.
Αφού είναι αρκετά μαλακά πια, παίρνουμε τη ράβδο και τα λιώνουμε εκεί που είναι, μέσα στην κατσαρόλα.
Συνεχίζουμε το βράσιμο μέχρι να δέσει η μαρμελάδα, όμως τώρα, ανακατεύουμε συχνά μη μας κολλήσει.
 Όταν μοιάζει έτοιμη πια, την κατεβάζουμε απ' τη φωτιά και προσθέτουμε την αρμπαρόριζα.
Την αφήνουμε στην κατσαρόλα μέχρι την άλλη μέρα για να αφήσει το φρούτο ότι νερά έχει...
Την άλλη μέρα την ξαναβάζουμε σε χαμηλή  φωτιά, την βράζουμε λίγο ακόμα να πιεί όλα τα υγρά της, αφαιρούμε την αρμπαρόριζα (αν θέλουμε) και ταυτόχρονα αποστειρώνουμε τα βάζα.
Τον τρόπο αποστείρωσης τον ξέρουμε πια όλοι, όποιος δεν τον θυμάται μπορεί να τον δει εδώ που το είχα ξαναγράψει...
Γεμίζουμε λοιπόν τα ζεστά, αποστειρωμένα βάζα, τα κλείνουμε καλά και τα γυρίζουμε ανάποδα μέχρι να κρυώσουν...
Αφού κρυώσουν, τα φυλλάμε στο ντουλάπι ή ακόμα καλύτερα στο ψυγείο.
Τα 2 1/2 κιλά καθαρό φρούτο μου έδωσαν αυτά τα 5 βάζα που βλέπεται στη φωτογραφία.
Καλή επιτυχία σε όποιον τη δοκιμάσει και Καλό Κουράγιο σε όλους με όοοοοοολα αυτά που γίνονται καθημερινά στη χώρα μας.
Καλό Μεσημέρι!!!

17 σχόλια:

  1. Τέλεια μαρμελάδα και με την αρμπαρόριζα μέσα θα μοσχομυρίζει. Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ γι'αυτό .... θα σου βουτήξω ένα βαζάκι.
    Σμουάτςςςςςςςςς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. δεν μπορώ να γράψω κάτι για την μαρμελάδα αλλά έχω να πω τα καλύτερα για την ανάποδη αχλαδόπιτα. πριν από δυο εβδομάδες μου έφεραν και εμένα πολλά αχλαδια...ψάχνοντας τι να τα κάνω έπεσα πάνω στη συνταγή σου...περιττό να σου πω ότι έκανα τουλάχιστον τέσσερις αχλαδόπιτες...μέσα σε μια βδομάδα...μια στη κουμπάρα, μια στη πεθερά, μια μοίρασα στη γειτονιά και μια για το σπίτι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αστεράκι μου βλέπω καλά πας ακόμη από ταχύτητα... Πάντα πρώτη μας εμφανίζεσαι, γι' αυτό όχι ένα αλλά όσα βαζάκια θέλεις!
    Πολλά φιλάκιααααααααααααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Andria πολύ χαίρομαι που σου άρεσε η αχλαδόπιτα. Είναι από τα γλυκά που κι εμείς έχουμε λατρέψει οικογενειακώς...
    Να είσαι καλά, σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
    Καλό σου απόγευμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Gracias por compartir esta deliciosa receta con nosotr@s.
    Besitos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δείχνει πολύ ωραίο. Μου αρέσει το χρώμα του. Και στο αχλαδάκι έχω κι αδυναμία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ααα μου φαίνεται πως θα είναι νόστιμη αυτή η μαρμελάδα, η αλήθεια είναι πως δεν έχω δοκιμάσει παρόμοια και θα το ήθελα πολύ!!!
    Πολλά φιλιά χρυσοχέρα Χρύσα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τέλεια και η μαρμελάδα σου Χρυσα! Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. τι ωραία και με την αρμπαρόριζα.... σουπερ μυρωδιές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ ωραία η μαρμελάδα σου και πολύ ωραίο χρώμα! Γεια στα χέρια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χρύσα!!!καλό Φθινόπωρο και καλή σχολική χρονιά στα παιδιά!! Τι ωραία αχλάδια μέχρι στιγμής αυτά που βρίσκω με απωθούν!!Για να δούμε πότε θα έρθω Πόρο!! Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Conchi σ' ευχαριστώ που με επισκέπτεσαι! Χαρά μου να μοιράζομαι ότι ξέρω με άλλους!!!

    ΕΥΓΕΝΙΑ μου σ' ευχαριστώ. Και σε μένα αρέσουν πολύ τα αχλάδια, γι' αυτό προσπαθώ να τα εκμεταλλεύομαι όσο μπορώ. Με όλους τους τρόπους!
    Την καλημέρα μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κατερινάκι να την δοκιμάσεις! Είναι νόστιμη και πολύ εύκολη... πραγματικά αξίζει τον κόπο!!!
    Πολλά φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Eri μου σ' ευχαριστώ πολύ!
    Πολλά φιλιά και σε σας...

    Ποπάκι μου καιρό έχω να σε δω.
    Χαίρομαι που είσαι εδώ!!!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μαράκι μου σ' ευχαριστώ πολύ, για όλα...

    Ξανθούλα μου σ' ευχαριστώ!
    Πολύ μου άρεσε η σημερινή ανάρτησή σου, να είσαι πάντα καλά!!!
    Όποτε θέλεις σε περιμένω. Δεν είμαστε δα και τόσο μακριά!

    Πολλά φιλιά σε όλους, Καλό Σαββατοκύριακο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μούρλια φαίνεται!!Δεν έχω δοκιμάσει να φτιάξω ποτέ
    τέτοια μαρμελάδα!!Ίσως είναι ευκαιρία να το κάνω τώρα!!Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Θα το πιστεψεις ότι δεν έχω δοκιμάσει ποτέ μαρμελάδα αχλάδι? Θα εφοδιαστώ την Τετάρτη και θα κάνω λίγη για να βολιδοσκοπήσω πρώτα τους υπόλοιπους!

    Εφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή